خلاصه محتوای سئو ( SEO Content Brief ) یک سند مفصل است که توسط یک مدیر محتوا یا استراتژیست ایجاد شده است تا به نویسندگان محتوا کمک کند تا اهداف و مقاصد یک محتوا را درک کنند.
این اسناد حاوی جزئیات و دستورالعملهای مهمی مانند هدف جستجو، کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی، و تعداد کلمات مورد نظر هستند تا به نویسندگان کمک کنند تا پستهای وبلاگ، مقالات، مقالات سفید و موارد دیگر را ایجاد کنند.
خلاصه محتوای متمرکز بر SEO به نویسندگان داخلی و آزاد (فریلنسرها) کمک می کند تا انتظارات شما را درک کنند و روی کار خود متمرکز بمانند. همچنین احتمال دریافت اولین پیش نویس با کیفیت را افزایش می دهد.
یک خلاصه جامع تضمین می کند که همه اعضای تیم شما می توانند بهترین کار خود را انجام دهند و به تبدیل پیش نویس به دارایی موفقی برای کسب و کار شما کمک می کند.
یک محتوای مختصر سئو را به عنوان دروازه ای برای محتوای ثابت و با کیفیت بالا در نظر بگیرید که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد.
عناصر کلیدی خلاصه محتوای SEO
مؤثرترین خلاصه ها حاوی اطلاعات ثابتی برای کمک به نویسندگان در تولید محتوا هستند.
اکثر خلاصه محتوای سئو باید شامل عناصر زیر باشد:
کلیدواژه اصلی: کلیدواژه اصلی مورد نظر شما
کلمات کلیدی ثانویه: انواع کلیدواژه اصلی و عبارات مرتبطی که می خواهید نویسنده شامل آن شود
هدف جستجو: انتظار کاربر از محتوایی که امیدوار است بر اساس کلمات کلیدی هدف پیدا کند
جهت تحریریه: موضوع اصلی و زاویه مقاله
تعداد کلمات مورد انتظار: طول تقریبی محتوای نهایی تعیین شده توسط پیچیدگی موضوع و محتوای رقیب
مخاطب هدف: محتوا برای دستیابی به چه کسانی در نظر گرفته شده است
صدای برند: جزئیات مربوط به سبک و لحن ترجیحی
لینک های داخلی: صفحات مرتبط و مرتبط در سایت شما که نویسنده باید شامل شود
لینک های خارجی: نشانیهای اینترنتی خارجی که نویسنده باید به آن ارجاع دهد و شامل شود
لینک های رقیب: مقالات رقیب با رتبه بالا به عنوان نقطه مرجع
سرفصل ها: بخش های اصلی، موضوعات فرعی و نکات کلیدی که نویسنده باید در محتوا استفاده کند
جزئیات فنی: دستورالعمل هایی در مورد طولانی بودن عناوین و توضیحات متا
Call to action: مرحله یا اقدام بعدی که می خواهید خواننده پس از مطالعه انجام دهد
در حالی که فهرست بالا عناصر مختصر محتوای رایج را پوشش میدهد، بسته به نیازها و دستورالعملهای خود، ممکن است بیشتر یا کمتر را شامل شود.
به یاد داشته باشید که یک بریف محتوای قوی باید جهت موضوع را ارائه دهد، مخاطب هدف شما را توضیح دهد و دستورالعمل های سئوی مهمی داشته باشد.
گنجاندن این اطلاعات به نویسنده کمک میکند تا بفهمد یک پیشنویس موفق چگونه باید باشد و اطمینان حاصل میکند که هیچ عنصر مهمی را کنار نمیگذارد، که منجر به بازبینیهای غیرضروری و تأخیر در انتشار میشود.