راهنمای گام به گام سئو جوملا seo joomla

چگونه می توانم رتبه وب سایت جوملا خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاندکس و غیره بهبود بخشم؟ این سوالی است که اکثر مردم می پرسند و دری را به سوراخ خرگوش عمیقی به نام سئو جوملا باز می کند.

درباره سئو جوملا چه می دانید؟ آیا چیزی شبیه افزودن یک عنوان متا و توضیحات متا و استفاده از یک صفحه ساز است که با برچسب "SEO friendly" همراه است؟

خوب، اگر اینطور فکر می کنید، پس تا الان در فریب بوده اید. شرکت های بزرگ صفحه ساز و افزونه جوملا مدام شما را با سئو جوملا فریب می دادند. آنها از برچسب "جوملا سئو دوستانه" استفاده می کنند و با اعتماد شما بازی می کنند.

سئو جوملا چیزی نیست که به نوشتن عنوان مطلب و توضیحات متا محدود شود. اینها تنها دو عامل کوچک هستند و مزایای زیادی ندارند.

متاسفم که احساسات شما را جریحه دار کردم، اما این حقیقت است. این شرکت ها پول شما را می مکند و با بهینه سازی جعلی سئو جوملا، شما را فریب می دهند. در این مقاله قصد دارم شما را در مورد سئو جوملا و اینکه چه عواملی باید بررسی و بهینه شوند را به شما معرفی کنم.

بیایید جزئیات را ببینیم و تا آخر با ما همراه باشید.

سئو جوملا چیست؟

سئو جوملا seo joomla چیست؟

سئو جوملا روشی برای بهینه سازی سایت جوملا برای افزایش نرخ تبادل کاربر با سایت و رتبه بندی آن است. این کار کوچکی نیست زیرا ربات های موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند و اگر صفحه خود را بهینه نکنید، مطمئناً ترافیک خود را کاهش می دهید.

سئو جوملا به دو بخش سئو داخلی ( On-page SEO ) و سئوی خارجی ( Off-page SEO )  تقسیم می شود. برای انجام بهینه سازی سئوی خارجی سایت جوملا، هیچ پلاگین سئو جوملا یا افزونه های سئو جوملا به شما کمک نمی کند. این کار به یک متخصص سئو نیاز دارد، اما شما می توانید به صورت دستی بهینه سازی سئو داخلی را خودتان انجام دهید.

سئوی درون صفحه چیست؟

سئوی داخلی جوملا

SEO On-Page یا سئو داخلی روشی برای بهینه سازی صفحات وب جداگانه است، به طوری که صفحه وب شما ترافیک مرتبط بیشتری کسب کرده و در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کند. از طریق سئو داخلی، محتوای صفحه خود را همراه با کد منبع بهینه می کنید.

سئوی درون صفحه کاملاً در اختیار شماست، فقط کمی تلاش کنید و استراتژی ها را دنبال کنید. با افزایش ترافیک و تبدیل، نتایج را در مقابل چشمان خود خواهید دید. اگر نمی دانید ترافیک و رتبه شما در حال افزایش است یا خیر، با ابزارهای محبوبی مانند Ahrefs، SEMrush، Majestic و غیره چک کنید.

آیا سئوی داخلی واقعا برای یک وب سایت مهم است؟

تاثیر سئو داخلی بر افزایش رتبه

اگر نمی‌خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید یا نمی‌خواهید ترافیک و رتبه سایت خود را افزایش دهید، می‌توانید از سئوی داخل صفحه صرفنظر کنید. آیا اینطور است؟ منظورم این است که یک وب سایت تجاری که به پایگاه مشتری خود نمی رسد چه فایده ای دارد؟

من می دانم که ترافیک برای سایت شما بسیار مهم است و برای حفظ ترافیک و افزایش آن، سئوی داخلی بسیار مهم است. اگر صاحب یک وب سایت عالی هستید، مطمئناً شروع به رتبه بندی می کند. رتبه شما در بهینه سازی سایت شما با سئوی داخلی (کلمات کلیدی، تگ alt، اطلاعات متا ( meta info )، لینک های ورودی، لینک های خروجی، طولانی بودن مقاله و غیره) سریعتر افزایش می یابد.

سئوی داخلی تحت کنترل شما است و می توانید به راحتی سایت خود را برای بهینه سازی، افزایش نرخ تبدیل، افزایش رتبه  و تقویت آن بهینه کنید. اگر واقعاً می خواهید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید، هیچ جایگزینی برای سئو داخلی وجود ندارد.

بهترین روش ها برای بهینه سازی سئو داخلی چیست؟

در این بخش چند نکته را به شما می گویم تا انجام دهید. ظرافت در انجام مو به موی این موارد بسیار مهم است.

عنوان مطلب رابا کلمه کلیدی که روی آن متمرکز شده اید شروع کنید

عنوان مطلب تان مهمترین عوامل موثر بر سئو داخلی جوملاست. هرچه کلمه کلیدی را به ابتدای عنوان مطلب نزدیک تر کنید، وزن آن کلمه کلیدی در موتور جستجو بیشتر می شود. همچنین تعداد کاراکتر های عنوان مطلب شما نباید بیش از 65 تا 70 کاراکتر ( نه کلمه ) باشد. زیرا طولانی بودن بیش از اندازه آن باعث می شود عنوان مطلب بصورت ناقص در نتایج گوگل نمایش داده شود.

استفاده از اهرم کلمه کلیدی در لینک مطلب

از استفاده از لینک های بی معنی اجتناب کنید و لینک های سئو دوست یا SEO friendly استفاده کنید.

چگالی کلمات کلیدی

تراکم کلمات کلیدی را در کل صفحه خود متعادل نگه دارید. نرخ ایده آل برای چگالی کلمات کلیدی 0.5 تا 2٪ است. استفاده بیش از حد یا پایین نگه داشتن چگالی نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت.

قرار دادن کلمه کلیدی در توضیحات متا

توضیحات متا یک نمای کلی از خلاصه صفحه شما را نشان می دهد. قبلا اشاره کردیم که عنوان شما یکی از مهمترین فاکتورهای SE0 داخلی جوملا است. هر چه کلمه کلیدی بکار رفته در توضیحات متا یا meta description را به کلمات کلیدی بکار رفته در عنوان نزدیکتر کنید، وزن بیشتری در موتورهای جستجو ایجاد می کند.  طول توضیحات متا را در حد 120 تا 160 کاراکتر حفظ کنید. 

متن جایگزین یا alt تصویر

متن جایگزین یا alt تصویر به ربات‌های موتور جستجو کمک می‌کنند تا تشخیص دهند که تصویر درباره چیست. با افزودن متن های جایگزین تصویر به همه تصاویر، صفحه شما برای موتورهای جستجو ارزشمند می شود.

طول محتوا

برای بهره مندی از مزایای SE0 محتوا، توصیه می شود مقاله تان کمتر از 300 کلمه نباشد. در غیر این صورت، صفحه ارزش SE0 زیادی نخواهد داشت.

لینک های خارجی

لینک های خارجی به صفحات مرتبط یک سیگنال مرتبط است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع صفحه شما را کشف کنند. توصیه می شود حداقل یک بار و حداکثر 10 بار از لینک های خارجی استفاده کنید.

لینک های داخلی

لینک های داخلی به عنوان پول در نظر گرفته می شوند و بیشترین وزن را در فاکتورهای تبدیل و رتبه بندی شما می گذارند. از این لینک ها حداقل 2-3 در هر صفحه استفاده کنید.