قیمت گذاری چندگانه به شما این اجازه می‌دهد تا در صورت خرید تعداد مشخصی محصول یا خرید تک محصولی توسط مشتریان ، تخفیفاتی را برای آن‌ها قائل شوید.

سه نوع تخفیف وجود دارد:

1. مقدار ثابت - به این معنا است که پایه تخفیف محصول باید توسط شما محاسبه شود.

2. تخفیف درصدی - در اینجا باید درصد تخفیفی که باید از قیمت اولیه محصول کسر شود، وارد کنید.

3. تخفیف براساس ارزش - در اینجا باید میزانی که از قیمت محصول باید کسر شود، وارد شود.

 

چهار نوع قاعده برای شکست قیمت‌ها وجود دارد که کنترل می‌کنند تحت چه شرایطی باید تخفیف اعمال و چگونه محاسبه شود:

  1. فقط یک محصول - تعداد محصولاتی که مشمول تخفیف می‌شوند تنها یک عدد است و وجود سایر محصولات در سبد خرید بر میزان تخفیف آن تاثیری نمی‌گذارد.
  2. همه محصولات - قیمت کل تمام محصولات سبد خرید محاسبه شده و تخفیف بر قیمت کل اعمال می‌شود.
  3. تولید کننده مشترک - قیمت کل تمام محصولات متعلق به یک تولید‌کننده محاسبه شده و تخفیف بر قیمت کل اعمال می‌شود.
  4. دسته‌بندی مشترک - قیمت کل تمام محصولات متعلق به یک دست محاسبه شده و تخفیف بر قیمت کل اعمال می‌شود.

 

برای تعریف قیمت های گوناگون در یک محصول، شما باید فرم آن را در بک‌اند باز کنید و آنگاه:

  • "اصلاح‌کننده قیمت پایه" مدنظر را انتخاب کنید.
  • قاعده "شکست قیمت" را انتخاب کنید.
  • در بخش "قیمت پایه" با کلیک روی دکمه سبز + می توانید سطوح جدیدی از تخفیف های مدنظر خود را خود را ایجاد کنید یا از دکمه X برای حذف آنها استفاده کنید.

 

مثال بالا از روی اسکرین شات نمایش داده شده است:

  • اعمال 5 درصد تخفیف مشتری حداقل به تعداد 10 عدد از محصولی خاص یا محصولات دیگری از همان تولیدکننده خریداری کند.
  • اعمال 10 درصد تخفیف در صورتی که مشتری حداقل به تعداد 20 عدد از محصولی خاص یا محصولات دیگری از همان تولیدکننده خریداری کند.