در  DJ-Catalog2 امکان ایجاد به اصطلاح ترکیب محصول وجود دارد. آنها نوعی فرآورده های فرعی بر پایه محصول اصلی هستند که به کمک طیف انتخابی اتریبیوت‌های اضافی (فیلدهای اضافی) مشخص می شوند.

ترکیب محصول، یک محصول مستقل یا  یک محصول فرزند نیست. ترکیبی از مواردی است که دارای قیمت مستقل، سطح سهام، کد SKU و مجموعه ای از ترکیبات زمینه ای از انتخاب شما است.

ترکیب، آیتمی است که خود به تنهایی قیمت واحد، سطح سهام، کد SKU و مجموعه ای از ترکیبات فیلد-مقدار را دارا است.

یک مثال خوب از این نوع، انتخاب تی‌شرت به عنوان یک محصول اصلی است که ترکیب رنگ مختلفی(سبز، قرمز، آبی) دارد و در سایزهای مختلفی(کوچک، متوسط، بزرگ) عرضه می‌شود. ترکیب، تی‌شرت با رنگ قرمز و در سایز کوچک که قیمت آن ممکن است با تی‌شرت آبی در سایز بزرگ متفاوت باشد.

البته، صفحه محصول، تصاویر، توضیحات و سایر اتریبیوت‌های تعریف شده در محصول اصلی برای همه این ترکیب ها رایج است.

برای ایجاد ترکیب ابتدا باید فیلد سفارشی ایجاد کنید تا بین ترکیب‌های انتخابی شما تفاوت و پارامتر "نوع سبد خرید" را ایجاد کند.

  • رادیو
  • چک‌باکس (کادر)
  • انتخاب
  • رنگ (شبیه به رادیو)
  • چند رنگ (شبیه چک‌باکس)

هنگامی که شما چنین فیلدی ایجاد می کنید (نوع سبد خرید)، تب اضافی در فرم ویرایش محصول به نام "ترکیب ها" ایجاد می شود و این جایی است که می توانید ترکیب های موجود را مدیریت کنید و ترکیبهای جدیدی را ایجاد کنید.

لطفا توجه داشته باشید که این تب فقط هنگامی که یک محصول را ذخیره می کنید ظاهر می شود!

در ستون سمت چپ، شما باید گروهی از فیلدها را انتخاب کنید که می خواهید برای ایجاد ترکیبات مورد استفاده قرار گیرد. پس از انتخاب یک گروه، مجموعه ای از اتریبیوت ها ارائه می شود که با کلیک کردن بر روی کادر کنار هر یک می توانید آنها را فعال یا غیرفعال کنید.

فقط فیلدهای فعال در ترکیبات محصول شما استفاده می شود.

یک ترکیب جدید می تواند از دو راه ایجاد شود:

  • یک به یک - با کلیک کردن بر روی دکمه "اضافه کردن" و انتخاب مقادیر فیلدهای اضافی برای هر ترکیب.
  • با استفاده از ژنراتور - با انتخاب مقادیر متعدد فیلدهای اضافی در ستون سمت چپ و کلیک بر روی "تولید".

مهم است که بدانید:

  • توجه داشته باشید که اگر نمی خواهید قیمت های مختلفی را برای ترکیب های خود تنظیم کنید، قیمت خود را روی 0.00 تنظیم کنید. در این مورد، قیمت محصول اصلی شما به جای آن استفاده خواهد شد.
  • اگر شما در حال فروش ترکیبات محصول هستید، ایده خوبی است که ویژگی "موجود در انبار" محصول اصلی را به "همیشه" تنظیم کنید.