Google Structured Data کاملاً با کامپوننت HikaShop یکپارچه می شود و به شما امکان می دهد Structured Data (داده های ساختاریافته) و به طور خاص Data Type محصول را به صفحات HikaShop خود اضافه کنید. اینکر تنها در 4 مرحله انجام می شود که در ادامه توضیح داده ایم:

  • قابلیت یکپارچگی را فعال کنید
  • Structured Data (داده های ساختاریافته) محصول را به صفحات HikaShop اضافه کنید
  • قوانین انتشار
  • نکات

ادغام را فعال کنید

مانند همه Integration (ادغام) ها، باید به قسمت Components > Google Structured Data > Configuration بروید و روی تب Integrations کلیک کنید، جایی که همه Integrations  (ادغام ها) فهرست شده‌اند.

فعال کردن integration ادغام هیکاشاپ hikashop در  google structure data

گزینه HikaShop را در لیست پیدا کنید و مطمئن شوید که با نشانگر سبز رنگ همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است فعال باشد.

فعال کردن integration ادغام هیکاشاپ hikashop در  google structure data

Structured Data (داده های ساختاریافته) محصول را به صفحات HikaShop اضافه کنید

بیایید ببینیم چگونه می توانید نوع محتوای محصول را به صفحات HikaShop اضافه کنید. از منوی داشبورد جوملا Components > Google Structured Data را انتخاب کنید، به بخش Items بروید و روی دکمه New کلیک کنید تا یک آیتم Structured Data ایجاد شود.

فعال کردن integration ادغام هیکاشاپ hikashop در  google structure data

در صفحه بعد، 3 گزینه زیر را مشاهده خواهید کرد که در فیلد Data Type (نوع محتوا) گزینه محصول و nv فیلد Integration (ادغام) گزینه HikaShop را انتخاب کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

فعال کردن integration ادغام هیکاشاپ hikashop در  google structure data

برای بازگشت به همان صفحه روی Save (ذخیره) کلیک کنید. هنگامی که تنظیمات ذخیره شد، 2 بخش جدید ظاهر می شود.

  • محصول: این بخش به شما کمک می کند تا ویژگی های نوع محتوا را با گزینه های Page، Meta Properties، اطلاعات سایت و موارد دیگر Map (نگاشت) کنید.
  • قوانین انتشار: در این بخش می توانید صفحاتی را که قرار است Structured Data (داده های ساختاریافته) در آنها تولید شوند انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این بخش ها، به ویدئوی زیر توجه کنید:

قوانین انتشار

در صورتی که نمی خواهید نوع محتوای محصول را برای همه صفحات ایجاد کنید، می توانید از قوانین انتشار موجود برای هدف قرار دادن صفحات خاص استفاده کنید. ادغام HikaShop قوانین انتشار زیر را اجرا می کند:

نام توضیح
Product فقط محصولات HikaShop را هدف قرار دهید.
Category تمام محصولات اختصاص داده شده به دسته های خاص HikaShop را هدف قرار دهید.

قوانین انتشار برای هیکاشاپ عملکردی کاملا شبیه به آنچه در مقاله اضافه کردن Structured Data به مقالات جوملا گفته شده می باشد.

به یاد داشته باشید، در صورتی که قوانین انتشار را فعال نکنید، داده های ساختار یافته در تمام صفحات HikaShop ایجاد می شود.

نکته

داده های ساختاریافته فقط در نمای محصول کامپوننت HikaShop که در آن یک محصول منفرد نمایش داده می شود، تولید می شود. نماهای دسته یا فهرست در حال حاضر پشتیبانی نمی شوند.

در انتها تصویری از تنظیمات اسکیما ها در ادغام هیکاشاپ آمده و شما می توانید همین تنظیمات را برای فروشگاه خود اعمال کنید:

اضافه کردن Structured Data به محصولات Hikashop