قیمت گذاری چندگانه به شما این اجازه میدهد تا در صورت خرید تعداد مشخصی محصول یا خرید تک محصولی توسط مشتریان ، تخفیفاتی را برای آنها قائل شوید.
سه نوع تخفیف وجود دارد:
1. مقدار ثابت - به این معنا است که پایه تخفیف محصول باید توسط شما محاسبه شود.
2. تخفیف درصدی - در اینجا باید درصد تخفیفی که باید از قیمت اولیه محصول کسر شود، وارد کنید.
3. تخفیف براساس ارزش - در اینجا باید میزانی که از قیمت محصول باید کسر شود، وارد شود.
چهار نوع قاعده برای شکست قیمتها وجود دارد که کنترل میکنند تحت چه شرایطی باید تخفیف اعمال و چگونه محاسبه شود:
- فقط یک محصول - تعداد محصولاتی که مشمول تخفیف میشوند تنها یک عدد است و وجود سایر محصولات در سبد خرید بر میزان تخفیف آن تاثیری نمیگذارد.
- همه محصولات - قیمت کل تمام محصولات سبد خرید محاسبه شده و تخفیف بر قیمت کل اعمال میشود.
- تولید کننده مشترک - قیمت کل تمام محصولات متعلق به یک تولیدکننده محاسبه شده و تخفیف بر قیمت کل اعمال میشود.
- دستهبندی مشترک - قیمت کل تمام محصولات متعلق به یک دست محاسبه شده و تخفیف بر قیمت کل اعمال میشود.
برای تعریف قیمت های گوناگون در یک محصول، شما باید فرم آن را در بکاند باز کنید و آنگاه:
- "اصلاحکننده قیمت پایه" مدنظر را انتخاب کنید.
- قاعده "شکست قیمت" را انتخاب کنید.
- در بخش "قیمت پایه" با کلیک روی دکمه سبز + می توانید سطوح جدیدی از تخفیف های مدنظر خود را خود را ایجاد کنید یا از دکمه X برای حذف آنها استفاده کنید.
مثال بالا از روی اسکرین شات نمایش داده شده است:
- اعمال 5 درصد تخفیف مشتری حداقل به تعداد 10 عدد از محصولی خاص یا محصولات دیگری از همان تولیدکننده خریداری کند.
- اعمال 10 درصد تخفیف در صورتی که مشتری حداقل به تعداد 20 عدد از محصولی خاص یا محصولات دیگری از همان تولیدکننده خریداری کند.